små karro funderingar

Ibland känns det som om man inte räcker till. Man försöker men man räcker inte riktigt till, vad är då meningen att man ska göra? Om inte det man ger, ger något vad mer ska man då kunna göra? ni kanske inte fattar.. Men om jag säger såhär, man har en klar uppfattning om någon. Man tror sig veta vad personen står i förhållande till dig. Så helt plötsligt rubbas den bilden och allt du någonsin hade trott blir bara en ända stor röra. Man vet inte längre vad som har varit sant och vad som igentligen är helt lögn. Då frågar jag mig själv, om man hade varit helt ärlig från början hade jag inte haft den där felaktiga uppfattningen och jag hade inte blivit sådär besviken när det väl hände för då hade jag vetat hur det hela stod till innan och inte alls haft några förväntningar. allt kanske låter som en ända stor röra för er men för mig är det väädligt klart.. 

Det senaste året har man blivit van vid oärlighet.. det är många runt mig som inte vågar prata med mig. Som inte vågar säga vad dom igentligen tycker. jag vet minst tre stycken. hellre än sanning som sårar än att bli lyckig på en lögn. så brukar jag tänka.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag förstår vad du menar. Jag vet att jag till exempel inte vart ärlig mot alla i min omgivning. Inte mot min käraste, haha låter töntigt att säga käraste men nu säger jag så, för den personen är det. Och du vet vem jag menar. Men jag förstår faktiskt inte varför det är så svårt att vara oärlig? Vad är man rädd för? Bråk? Att folk ska hata än för att man säger vad man tycker och känner! Jag ser det såhär, utan bråk och ärlighet kan man inte komma någon människa nära. Hur fan skulle ett förhållande se ut om man aldrig bråkade tex? Man skulle aldrig kunna reda ut saker och förstå varandra på ett bättre sätt. Aldrig. Var finns de ärliga människorna någonstans? Var finns de konflikträdda?

2009-01-13 @ 22:10:09
Postat av: Carro

Joo man börjar bli immun och det lite konstigaste är att man har slutat bry sig.. Jag bryr mig inte längre. Och så ska det inte behöva vara.

2009-01-13 @ 22:47:28
Postat av: mimmi

Så kan det vara ibland. men kom ihåg att dom som inte är ärliga mot dig ska du igentligen inte lägga onödig tid på. lägg det på dom som du verkar vet tycker om dig och som vågar säga till dig att något är fel.. ibland måste man bråka för att komma varandra ännu närmare. det finns inga perfekta förhållanden utan bråk.. ty´värr

2009-01-13 @ 23:15:41
Postat av: Carro

Nej det gör det inte, bra sagt.. :)

2009-01-14 @ 15:24:50
URL: http://carolinee89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0