Go & Gla cup

Vi har som sagt spelat cup hela helgen. Tycker vi gjorde en mycket bra insats Täby FC!

Första matchen i gruppspelet mötte vi Älvstranden och vann med 3-1. De var ganska duktiga men vi hade bollen för det mesta. Kul att möta ett lag man aldrig mött. De spelar tydligen i div 1 södra.

Andra matchen mötte Djurgården som stod för ett mycket mycket tuffare motstånd. De är duktiga måste man ju säga. Men vi stod emot rätt bra tycker jag. Blev 8-3 till djurgården eller nått sånt. De var iallafall klart det bättre laget.

Tredje matchen mötte vi självaste Nykvarn. Vi vann med 9-4. Vi var absolut det bästa laget i den matchen.

I kvartsfinalen mötte vi kalmar. Om jag ska vara ärlig väntade jag mig ett mycket tuffare motstånd. Matchen började jätte segt och jag kände att det här borde vi vinna. I tredje stod det 7-3 till oss, sen hände det nått. De får in tre strumprullare från halva plan och helt plötsligt står det 7-7 med bara någon minut kvar av matchen. Det blev sudden men satte den efter några minuter och avgjorde matchen. Vi slappnade av och tappade våra markeringar. Onödig spänning enligt mig.

I Semifinalen stod vi mot Endre. Det stora kontringslaget. De måste ju endast träna kontringar på sina träingar med tanke på att dom är väädligt duktiga på de. Efter första stod det 5-0 till Endre. I andra och tredje hade vi mer chanser en dom vissa stunder och jag tycker att vi till och från hade kunna vunnit om vi inte hade haft 5-0 i bagaget innan första pausvila. Vi vann andra och tredje perioden tills det var 2 min kvar av perioden. De stod 7-3 till Endre i slutet av matchen och de hann få in två snabba innan matchen var slut. 9-3 till Endre.

Tycker att vi gör en väldigt bra cup. Trots att det var jätte bra klass på cupen, 4 elitserielag, 6 div1 lag & 2 div2 lag. Vi kom delad trea med Falun eller Djurgården (den matchen håller på nu)

Det ända vi måste tänka på är försvarsarbetet. Väldigt dålig tyvärr. Men har fått lite träning nu på cupen genom att ha mött Endre och Djurgården så det var positivt för oss.

I övrigt har vi haft det jätte roligt som lag, like usually. Man kan inte annat att älska Täby Fc.

Några bilder från helgen


Uppvärmning




Tyckte Jenne blev bra på den bilden






Linda: Mickan gör din fulaste min!


Söt!


Isen & Lilla Sofie


Blev kapad efter att ha dribblat förbi en spelare och skulle precis skjuta.
Blev ingen straff men en utvisning åkte kärring på. Med all rätt.


Linda med vinden i håret.

Tack för en grym helg brudar, ni är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0